frank-jeannette-valencia.reismee.nl

Er is veel te zien in Valencia

Er is veel te zien in Valencia. Zoveel dat ik nu met mijn tablet, mijn slimme telefoon en onze Capitool reisgids probeer de warboel in mijn hoofd te ontrafelen.

Beginnen bij het begin, heerlijk geslapen, kopje thee, douchen en aankleden en dan met zijn tweetjes op weg naar de Mercado Central om ons ontbijt te gaan kopen. Op deze grootste overdekte markt van Europa zou ik elke dag mijn boodschappen kunnen doen. Met brood, kaas en chorizo terug naar ons appartement (op 5 minuten wandelen).

Weer op weg, nu om de stad, waarvan ons van diverse kanten was verteld hoe mooi ze is, zelf te gaan ontdekken. Een korte wandeling bracht ons bij onze eerste halte, het UNESCO werelderfgoed La Lonja de la Seda oftewel de zijdebeurs. Het voert te ver om in deze blog ieder detail te vermelden van de bezochte plaatsen. Ik hoop dat de foto’s een indruk geven van al het schoons (en anders wordt het even googelen). Mocht je dit erfgoed gaan bezoeken sta dan vooral even stil bij de gebeeldhouwde poort aan de Westingang.

Onder de indruk zetten we onze tocht verder. Naar de kathedraal. Weer te veel om op te schrijven, behalve misschien de zwangere vrouwen die 9 rondjes door de kathedraal lopen en bidden en een offergave doen bij het beeld van la Virgin del Corso in de hoop op een geslaagde geboorte (voor iedere zwangerschapsmaand 1 ronde). Ook de Heilige Graal is een stop waard. En vergeet ik bijna een paar mooie werken van Goya. In de toegankelijke crypte is een antigo cementerio, restos humanos.

Nog verder terug in de tijd in het Museo de la Ammonia. Hier vind je overblijfselen van de oprichting van de stad in de Romeinse tijd tot de 14e eeuw. En denk nu niet het hier gaat om wat oude stenen, 2500 vierkante meter oude geschiedenis uit diverse tijdperken waar je als het ware doorheen wandelt en je een voorstelling kunt maken van de stad in de oudheid. De entree is maar 2€, mocht je naar Valencia komen, je weet waar je moet zijn.

We wandelden verder door de stad in de Barrio del Carmen, niet alleen om de oude stadspoort te zien maar ook de geweldige streetart in aantal straten in deze wijk. Geniet een beetje mee bij de foto’s . Tussendoor hebben we even halt gehouden voor een lekkere menú del día, voorgerecht/hoofdgerecht/koffie voor 9,50€ (Valencia is niet duur).

Om dan al verder wandelend plots voor 2 monumentale bomen te staan.

Nog was onze tocht door Valencia niet klaar. Bij 26° en een aangenaam briesje nog even verder gewandeld naar de Plaça de l’Ajuntament met onder andere het stadhuis en het postkantoor.

Tijd om de voeten rust te geven alvorens de stad in te gaan voor ons avondeten.

Oh ja, de Spanjaarden begrijpen me prima wanneer ik Italiaans spreek, ik vraag me nu af of dat door mijn Nederlandse tongval komt of dat de beide talen inderdaad veel overeenkomsten hebben.

Veel liefs

Jeannette


Reacties

Reacties

Walter

Genieten maar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!