frank-jeannette-valencia.reismee.nl

We wandelen weer verder

Het is een gewoonte waar ik prima aan zou kunnen wennen, met het zonnetje wakker worden en even brood halen voor het ontbijt bij de Mercado Central. Ontbijten met de ramen open en vervolgens de wandelschoenen aan om deze stad verder te verkennen.

Na alle oudheid van de afgelopen dagen stond vandaag Ciudad de las Artes y las Ciencias op het programma. Een stevige tippel door de stad en de Jardín del Turia om vervolgens tot de conclusie te komen dat dit niet mijn ding was. Architectonische hoogstandjes dat zeker en voor de liefhebber een must see. Ik kan het van mijn ‘te doen lijstje' afvinken en het verder vergeten. In plaats van een bezoek aan het Oceanogràfic (inkom 33€ pp en ik vind walvissen en dolfijnen eng) hebben we een taxi genomen naar de Havenwijk en de stranden.

Wat is een bezoek aan Valencia zonder paella gegeten te hebben. Na eerst een koffie met zeezicht ging het naar Casa Carmela. Al 100 jaar maakt men hier paella op houtvuren. Het was goed toeven bij Carmela.

Bus 32 bracht ons in 40 minuten terug naar de oude stad. We beginnen de weg al een beetje te kennen. Van het Estacion del Norte naar het MuVIM, het museum van illustratie van moderniteit. Het wablief museum? Dat is niet helemaal duidelijk geworden, een schitterend gebouw bestaande uit 2 delen. Het ene deel weinig museum maar (naar mijn mening) een architectonisch pareltje en in het andere deel een zeer indrukwekkende tentoonstelling van HYURO (even googelen foto’s maken was niet toegestaan).

Op mijn wensenlijstje stond nog een bezoek aan de Iglesia de San Nicolás. Deze kerk is gewijd aan Sint Nicolaas van Bari en de heilige Petrus de Martelaar (na Vicete Ferrer van gisteren nog een Dominicaner martelaar). Op maandag is deze kerk gesloten voor toeristen want dan staat ze open voor bezoekers die de pelgrimstocht ‘Caminatas de San Nicolás' doen. Geniet vooral van de foto’s van deze kerk.

Het was weer een lange dag vol indrukken. We gaan straks nog maar eens wat tapa’s eten.

Veel liefs

Jeannette

Reacties

Reacties

Walter

Bezoek aan de Sint, jij zal wel iets krijgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!